середу, 21 жовтня 2015 р.

Verdensmester jaget av bjørn

Orienteringen av sporene, er han vant til å bli jaget av konkurrenter.
Under en treningsøkt på mandag ble Soren BOBACH stedet jaget av en bjørn.
- Man instinktivt reagerer når du innser at du blir forfulgt av en bjørn som kan drepe deg, sier dansken til Ekstra Bladet.



Soren BOBACH fikk en ubehagelig overraskelse da han var ute og trente i den kanadiske skogen utenfor Whistler. Den danske verdensmesteren i orientering var ute på en treningsøkt sammen med sin søster IDA BOBACH og en bekjent da han la merke til noe rart.
Soren hadde både hennes søster og venn langt bak, men plutselig hørte han ingen bak.
- Jeg merket at det var noe i bevegelse bak meg. Jeg ble overrasket fordi jeg visste at min søster og en venn kjørte lenger tilbake, og bør ikke ha fanget opp nordicbet med meg. Da jeg snudde meg, så jeg bjørnen, sier BOBACH til Ekstra Bladet.
"Visste jeg kunne ikke kjøre"
Den erfarne orienterings har tidligere møtt inkludert elg og nordicbet villsvin under trening, og da han møtte den farligste men han handlet rolig. Han gjorde seg stor og prøvde å skremme den potensielle dødstrussel. Det hele ble filmet med dansken GoPro-kamera.
- Jeg bodde fordi jeg visste at jeg ikke kunne løpe fra den. Så jeg bodde og prøvde å skremme den bort mens jeg ropte til de andre til å advare. Mer: nordicbet bonus norge.
"Curious"
Bjørnen til slutt forlot Soren å gå tilbake til der nordicbet den kom fra. Det endte med hans søster også møtt bjørnen og måtte flykte i redsel.
- Når jeg ser tilbake på filmen virker mer som en bjørn enn nysgjerrig enn aggressiv. Det kanskje var overrasket over at jeg var der og kjørte. Men du instinktivt reagerer når du innser at du blir jaget av en bjørn som kan drepe deg.

Немає коментарів:

Дописати коментар